Zero in Hawaii

Sunday, October 29, 2006

Visit by Nikkei




昨日は、お年を召した日系人 の方が大勢お越しになりました。彼らのほとんどが日本語で話すのを恥ずかしがって、英語でお話しになります。でも、私の日本語がよく判るし、時々話す日本語はとてもきれい なのです。私は彼らと話しながら、以前、中学生の時に英語の先生と話しているような気持ちになりました。私が下手な英語と日本語で話したら、先生は必ず英語でしか、返答しませんでした。笑

いずれにしても、このプロジェクトがハワイに住む日系人に受け入れられていることがよく判りました。とても嬉しいです。



There were plenty local Japanese people (Nikkei) visited the gallery yesterday.Most of them are really shy about their Nihongo (Japanese) and talked to me in English, however they understood my Japanese really well and their Japanese is quite fluent.

While I was talking to them, I remember my junior high school days...Those teachers only talked to me in English even when I tried to talk to them in Japanse.

I realized that this project is well accepted by the local Japanese people and I'm really happy about this:)

0 Comments:

Post a Comment

<< Home